اهم وظایف امور مالی بشرح زیر است:

۱- پرداخت حقوق و دستمزد
۲- رسيدگي اسناد مالي

۳- ابلاغاعتبارات

۴- صد,ر چک

۵- تامين اعتبار

۶- انجام اموربانکي مربوط به حقوق و مزاياي پرسنلي و بازنشستگان و کسورات مربوطه
۷- امين اموال

۸- تطبيق فيش هاي واريزي به صورت حساب بانک (درآمد)

۹- تهيه ليست ماموريت و پرداختماموريت و اضافه کار پرسنل

۱۰- تنظيم صورت حساب هاي مالي

۱۱- ضبط و نگهدارياسناد مالي

وظایف محوله به اداره امور مالی به تفکیک پست های سازمانی بشرح

زیر است:

الف- دایره اموال

۱- تهيه و تنظيم برچسب اموال طبق آئين نامه اموال دولتي
۲- تهيه و تنظيم صورتحساب اموال دستگاه و تحويل به اداره اموال دولتي
۳- تهيه وتنظيم ليست رسيده و فرستاده اموال در مقاطع زماني مختلف و تحويل آن به اداره اموال دولتي جهت حذف و اضافه نمودن به اموال
۴- نظارت براموال دستگاه اعم از موجوديکالا و اموال تحو.يلي به ادارات تابعه
۵- رعايت آئين نامه اموال دولتي درخصوص اموالدستگاه و وظايف مربوط ۶- نگاهداري و تحويل و تحول اوراق بهادار

۷- ساير وظايفمحوله طبق دستور مافوق
۸- حفظ و نگهداري اسناد مالکيت اموال (منقولغيرمنقول) دولتي

 

ب- دایره اعتبارات

۱- تنظيم درخواست وجه اعتبارات از خزانه و پيگيري تا وصول اعتبارات و واريز آن به حساب دستگاه
۲- نگهداري حساب اعتبارات اداره کل اعم ازهزينه اي و سرمايه اي و
ساير منابع و … به تفکيک برنامه طرح و فصول
۳- تاميناعتبار کليه پرداخت هاي موقت و قطعي اعتبارات هزينه اي –
سرمايه اي؛ ساير منابع وبه تفکيک برنامه طرح و فصول
۴- ارائه گزارش وضعيت اعتباري دستگاه به ترتيبفوق

۵- همکاري با بخش تنظيم حسابها جهت تنظيم حسابهاي فوق طبق ضوابط و مقرراتمربوطه
۶- حفظ و نگهداري اطلاعات اعتباري دستگاه به تفکيک فوق و سنوات
مختلف
۷- انجام ساير امور محوله طبق دستور مافوق

 

ج- دایره تنظیم حسابها:

 

 

 

۱- انجام ساير امور اداري

۲- تنظيم مکاتبات با اشخاص حقيقي و حقوقي و ارائه گزارشات لازم تهيه و تنظيم حساب اعتبارات هزينه – سرمايه ای،ساير منابع و به تفکيک برنامه، طرح و فصول بطور ماهانه

۴-تهيه و تنظيم حساب نهايي اعتبارات هزينه – سرمايه ای و ساير منابع به تفکيک برنامه، طرح و فصول در پايان هرسال مالي

– ۵ارائه گزارش تفريق بودجه دستگاه به ترتيب فوق بطور ماهانه و سالانه

۶-رفع مغايرت بانکي حسابهاي جاري دستگاه با هماهنگي حسابدار

۷- دريافت و پرداخت

نگاهداري حسابها و گزارشات مالي دستگاه به ترتيب فوق و به تفکيک

 

 

 

 

سنوات

۹-صدور اسناد حسابداري طبق اسناد و مدارک مربوطه

 

 

 

۹- ثبت عمليات مالي در دفاتر قانوني

 

 

د- رئیس اداره امور مالی:

 

۱-نظارت برامور مالي و محاسباتي و نگهداري و تنظيم حسابها برطبق قانون و ضوابط و مقررات مربوط و صحت و سلامت آنها.

نظارت برحفظ اسناد و دفاتر؛ اطلاعات ونرم افزارهاي مالي

نگهداري و تحويل و تحول وجوه و نقدينه ها و سپرده ها و اوراق بهادار

۴- نگهداري حساب اموال دولتي و نظارت براموال مذکور

 

 

ه- دایره رسیدگی اسناد:

 

۱-بررسي اسناد غيرقطعي اعتبارات هزينه و تملک دارائيهاي سرمايه اي و ساير منابع تامين اعتبار ازنظرتامين اعتبار – رعايت سرفصل حسابها و ضوابط ومقررات قانوني پرداخت.

بررسي و رسيدگي به اسناد هزينه اعتبارات هزينه اي و تملک دارائيها سرمايه اي و ساير منابع تامين اعتبار به ترتيب فوق

کنترل و نظارت برحساب عاملين امورمالي و رعايت سقف تنخواه گردان پرداخت عاملينذيحساب

 

 

و- بایگان (مکاتبات اداری – اسناد مالی)

۱- اسناد مالی:

وصول اسناد از مسئولين ذيربط

بررسي اسناد از نظر تطبيق ضمائم با اصل سند و ثبت تعداد ضمائم

تفکيک اسناد اعتبارات هزينه و سرمايه اي و سايرمنابع

بررسي اسناد ازنظر تکميل امضاء مقامات مجاز دستگاه

ممهورنمودن اسناد به مهر مورد تائيد ديوان محاسبات

طبقه بندي و نگهداري اسناد به تفکيک هزينه اي و جاري بترتيب سنوات

۷- نظارت برحفظ و سلامت اسناد موجود در بايگاني

گزارش کسري اسناد به رئيس اداره امور مالي و پيگيري لازم

۹- نظارت بر ورود و خروج اسناد از بايگاني

 

۲– مکاتبات اداری:

ضبط کليه پيش نويسها و نامه ها

انديکس کردن کليه نامه ها

تحويل دادن سوابق به اقدام کنندگان

نوشتن کارت مخصوص پرونده ها